Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że zmniejszenie ilości porzuconych koszyków w sklepie internetowym bardzo korzystnie wpływa zaś na większe zyski każdego kolejnego miesiąca

Od dłuższego już czasu zaobserwowaliście, że liczba tak zwanych porzuconych koszyków w Waszym sklepie online jest niestety na zbyt wysokim poziomie? O czym mówi to pojęcie? Jakie działania trzeba podejmować, aby taka sytuacja nie miała dłużej miejsca lub po prostu występowała na o wiele mniejszą skalę?

Co to są porzucone koszyki?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że zmniejszenie ilości porzuconych koszyków w sklepie internetowym bardzo korzystnie wpływa zaś na większe zyski każdego kolejnego miesiącaNa początek warto wyjaśnić generalnie ten termin. Otóż porzucone koszyki występują wtedy, kiedy na przykład Klient sklepu internetowego wrzuci coś do wirtualnego koszyka, ale koniec końców wycofa się z finalizacji transakcji. Dlaczego taka sytuacja ma jednak miejsce? Na przykład chodzi o to, że dana osoba nie do końca była przekonana do zakupu konkretnego produktu. Mogły ją przerazić również wysokie koszty wysyłki albo brak preferowanej opcji dotyczącej zapłaty za towary. Możliwości jest sporo. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że zmniejszenie ilości porzuconych koszyków w sklepie internetowym bardzo korzystnie wpływa zaś na większe zyski każdego kolejnego miesiąca. Gra jest zatem warta świeczki.

Jakie rozwiązania stosować?

Są rozmaite sposoby, aby poprawić ten wskaźnik, czyli w tym przypadku go zmniejszyć. Dużo osób stosuje na przykład silniki rekomendacji. Wyświetlają one specjalne ramki w esklepie. O co tutaj jednak dokładnie chodzi? Warto podkreślić, że Klienci otrzymują propozycje zakupów danych produktów. Są one związane z ich indywidualnymi preferencjami – na przykład bazują na podstawie do tej pory przeglądanej historii. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że dzięki temu jest zdecydowanie większe prawdopodobieństwo, że ktoś wrzuci konkretne produkty, a potem do końca sfinalizuje transakcje (nie będzie wtedy porzuconego koszyka). Nic więc dziwnego, że tego typu ramki w esklepie pojawiają się w coraz większej ilości lokalizacji internetowych.

 

Obraz Pexels z Pixabay